Joga w Pracy

 

 

Wyobraź sobie proszę następującą sytuację:

 

Pracujesz na statku – ba, ciężko harujesz. Robisz co możesz – w pocie czoła szorujesz pokład, próbujesz ocenić nadchodzące prognozy pogody, możliwości i niebezpieczeństwa na morzu; jednocześnie musisz pamiętać o tym jaki obrać kierunek, jak ustawić żagiel… Ale nie masz już nawet siły chwycić steru we własne ręce.

 

Teraz wyobraź sobie dwa możliwe rozwinięcia historii:

  1. Nikt nie zauważa Twojego niemego wołania o pomoc- zamiast tego dostajesz jeszcze więcej obowiązków i czujesz, że wszystko wymyka Ci się spod kontroli. Stajesz się zmęczony, zdenerwowany, nie jesteś w stanie wykonywać dobrze kolejnych zadań.
  2. Ktoś kładzie Ci rękę na ramieniu w geście wsparcia i zrozumienia. Mówi Ci, żebyś na chwilę się zatrzymał, zamknął oczy i odetchnął. Poczuł, jak coraz głębszy oddech zgrywa się z falami wody. Jak pachnie morski wiatr. Podziękował sobie za to, ile pracy już wykonałeś i zebrał siły do kolejnych działań, z którymi z pewnością dasz sobie radę.

 

Która z powyższych sytuacji pomogłaby Ci w dalszym żeglowaniu i poradzeniu sobie z wieloma obowiązkami?

Tak właśnie czuje się ciało w pracy- Twoje i Twoich pracowników. Posłuchajcie sygnałów, które Wam wysyła. Ono naprawdę wiele znosi i potrzebuje wytchnienia, regeneracji, zatrzymania się- aby móc ponownie chwycić za ster.
Praktyka jogi pomaga utrzymać świetną kondycję ciała i umysłu. Usprawnia koncentrację, funkcje intelektualne, równowagę emocjonalną, odporność organizmu.

 

Jakie korzyści zdrowotne przynosi joga?

 

– niwelowanie bólów kręgosłupa i innych dolegliwości związanych z siedzącym trybem życia, brakiem odpowiedniego ruchu, przeciążeniem codziennymi obowiązkami,

– zyskanie równowagi emocjonalnej, łagodzenie objawów depresji, poprawa samopoczucia,

– lepsze ukrwienie mózgu, poprawa koncentracji, uwagi i funkcji intelektualnych,

– poprawa obrazu samego siebie, większa chęć podejmowania wyzwań, umiejętność radzenia sobie ze stresem,

– lepszy sen, odstresowanie ciała i umysłu,

– poprawa metabolizmu, normalizacja wagi,

– zanikanie bólów głowy na tle nerwowym wywołanych przez stres,

– poprawa postawy ciała, siły i wydolności organizmu; większa odporność,

– wzmocnienie mięśni oddechowych, poprawa pracy oddechu,zmniejszanie dolegliwości związanych z astmą,

– masaż narządów wewnętrznych- lepsza praca jelit i żołądka, przepony, płuc, serca, gruczołów dokrewnych,

– wsparcie przy leczeniu lęków, zaburzeń nerwowych i emocjonalnych,

– poprawa pracy układu hormonalnego,

– młodszy wygląd – lepsze ukrwienie skóry, opóźnienie procesów starzenia,

– stawy – większy zakres ruchów i odporność na urazy; kości – elastyczniejsze, mniej podatne na odwapnienie i tym samym odporne na złamania,

– regulacja poziomu cukru we krwi, poprawa składu lipidów – mniej „złego”, więcej „dobrego” cholesterolu,

– poprawa krążenia krwi i limfy, przeciwdziałanie powstawaniu zmian miażdżycowych, normalizacja ciśnienia krwi.

 

Zadbaj o swoją załogę- żeglujcie w stronę dobrostanu i satysfakcjonującego życia- zawodowego oraz osobistego.

0 responses on "Joga w Pracy"

Dodaj komentarz

Wszystkie prawa zastrzeżone. Strona stworzona przez A. M.
%d bloggers like this: